Monday, May 7, 2012

Escafandrista Musical reviews "CIII: Even Celestina Gets The Blues" by 17 Pygmies


Escafandrista Musical by DJ Golden review of "CIII: Even Celestina Gets The Blues" by 17 Pygmies



17 Pygmies banda de los Los Ángeles formada en 1983 que actualmente está compuesta por Jackson Del Rey (Vocals, Bass, Guitar, Synthesizer), Meg Maryatt (Vocals, Electric Guitar, Accordion, Synthesizer, Classical Guitar), Jeff Brenneman (Guitar, keyboard) y Dirk Doucette (Drums, Percussion, keyboard).
Son casi treinta años desde su creación pero un largo paréntesis separa Missyfishallá por 1991 del extraño proyecto Celestina que arrancó hace cuatro años, basado en la clásica novela del siglo XV de Fernando Rojas. Concebido como salmos dictados a través de un paisaje musical progresivo y surrealista entre el amor y el engaño, dicho proyecto se dividió en tres partes: Celestina (2008), CII: Second Son(2011) y CIII: Even Celestina Gets The Blues (2012) el disco que os presentó hoy, puesto en circulación el 2 de enero.
Disco de digestión lenta y paciente, de mecánica ondulatoria, transforma la tragicomedia de Calisto y Melibea en un paradigma que sólo saben descifrar los diecisiete pigmeos, una historia de amor que arranca en un agujero negro donde adentrarse y no saber donde ni cuando salir de él. Experimental viaje al pasado desde un futuro digital, radiactivo y etéreo, únicamente apto para funambulistas sin red protectora. Si David Lynch dirigiese una película de ciencia ficción le recomendaría este disco. Y puestos a dejar de lado tanta subjetividad, pero sin abandonar la estirada neuronal que le doy al asunto, aunque situando de forma más práctica la reseña, es como si Pink Floyd se aliasen con el amor, pero también conMercury Rev o Sparklehorse para invadir el reinado de los Reyes Católicos.
De las 32 partes de esta trilogía, dejo la 25.
Si te quedan fuerzas después de la verborrea, feliz viaje.

Google translation:


17 Pygmies of the Los Angeles band formed in 1983 currently consists of Jackson Del Rey (Vocals, Bass, Guitar, Synthesizer), Meg Maryatt (Vocals, Electric Guitar,Accordion, Synthesizer, Classical Guitar), Jeff Brenneman (Guitar, keyboard ) and DirkDoucette (Drums, Percussion, keyboard).
Almost thirty years since its creation, but a long hiatus between 1991's strangeMissyfishallá by Celestina project that started four years ago, based on the classic novel of the fifteenth century by Fernando Rojas. Psalms Conceived as dictated by aprogressive and surreal musical landscape between love and deception, the projectwas divided into three parts: Celestina (2008), CII: Second Son (2011) and CIII: EvenCelestina Gets The Blues (2012 ) the disk that you presented today, put into circulationon January 2.
Disk slow digestion and patient, wave mechanics, transforms the tragicomedy of Calisto and Melibea in a paradigm that can decipher only seventeen pygmies, a love story that starts in a black hole where you enter and not knowing where or when to leave it . Experimental trip back from a digital future, radioactive and ethereal, onlysuitable for tightrope walkers without protective net. If David Lynch address a science fiction movie I would recommend this album. And while we ignore such subjectivity, but without abandoning the straight neural give the matter, although more practiceplacing the review, it's as if Pink Floyd will ally themselves with love, but also Rev orSparklehorse conMercury to invade the reign of Ferdinand and Isabella.
Of the 32 parts of this trilogy, I leave the 25.
If you have any energy left after the verbiage, happy trip.



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